Kunstiakadeemia och jaama turg

Igår hade vi förfest i vår lägenhet, med de tyska killarna. Vi lyssnade på tysk musik och åt pasta med ketchup (så går det om män får ansvar för matlagningen tydligen...) och blandade ukrainsk likör med honung. Sen tog vi en spårvagn till Tartu mnt för att gå på en klubb som var en del av en elektrofestival (tror jag) på Kunstiakadeemia. Jag var lite rädd att det skulle kännas väldigt tydligt att det var en skollokal, men det var faktiskt riktigt bra och kändes mer genomtänkt och ambitiöst. Kanske för att det var på en konstskola...

Idag har jag och Louisa varit på Jaama turg, den ryska marknaden bakom järnvägsstationen. Det var en intressant upplevelse. De säljer verkligen allt möjligt, det är loppmarknad blandat med svart marknad blandat med mat. Det fanns tanter som satt i sina stånd och stickade strumpor och mössor som de sen sålde (jag köpte ett par strumpor som jag inte vet om de är fulsnygga eller bara fruktansvärda) och gott om gamla prylar från sovjettiden... Alla pratade ryska med oss. Jag ska absolut dit igen.

Ikväll ska jag till Mustamäe. Frivilligt. På en lördag. Alla volontärer har inte turen att få en lägenhet i centrum, så vi ska hälsa på några som bor så långt bort från centrum man kan komma, precis vid mitt dagis.

Kommentarer
Postat av: Suzy

Är Louisa en av dina sambos? Varför blandar man likör med honung, är den inte tillräckligt söt ändå? Har ni lärt känna andra volontärer nu? Har introduktionskursen börjat?

Tydligen så har ni väder som det går att gå ut i eftersom det var marknad. Här är det riktigt höstrusk.

Kram Mamma

2009-10-03 @ 17:01:29
Postat av: Lilly Bengtsson

Bättre och bättre dag för dag... Äntligen har vi fått ett namn på en kompis! Gärna fler namn! Och katten!!! Vad kallar DU den? Ja, det här vädret vi har önskar vi INTE er. Gråsvart himmel. Ösregn och stark blåst... En stor kram skickar vi med vinden till dig i Est. Kram MoM

2009-10-03 @ 17:43:08
Postat av: Per

Mustamäe är alltså namnet på stadsdelen där ditt dagis ligger...

2009-10-03 @ 18:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0