Äntligen fredag...

Såhär ser Tallinns silluett ut på avstånd. Tyvärr för långt avstånd för att kontrasten mellan det nya och det gamla riktigt ska synas. Jag har äntligen orkat lägga in bilder i datorn.

De senaste dagarna har jag haft lite mer fritid än vanligt, vilket är skönt. Jag har också fått vara ett par timmar med en äldre grupp. Jag blev helt överväldigad över hur lugna och kloka och duktiga de var. De har förberedande aktiviteter inför skolan varje dag, och de gör saker som jag inte tror att vi gjorde när jag var i den åldern... Jag tror inte jag visste vad en centimeter var när jag var 6.

Idag hade vi inte så många barn, så det var ovanligt lugnt på vår avdelning. Eftersom jag börjar tidigare nu så fick jag vara med på musiklektionen, det var fascinerande att se att alla barnen kunde sitta stilla och göra samma sak.

Det känns lite bättre med förkylningen, men jag är rädd att det redan är en ny på gång. Regnet och kylan hjälper ju inte direkt.

 


Kommentarer
Postat av: Suzy

Anna, om det var någon som visste vad en centimeter var så var det du, men kanske inte alla sexåringar vet det. Tror du inte att det finns möjlighet att du får byta helt och hållet till en sådan grupp? Visst vore det väl vettigare?

Ska du ta det lugnt i helgen?

Vad är det för varma kläder du vill ha? Ett underställ? Vantar, halsduk, mössa?

Skönt att förkylningen är bättre, hoppas inte det kommer en ny. Var du hemma någon dag?

Kram!

2009-09-25 @ 17:21:57
Postat av: Suzy

Förresten, inneskorna är på väg, hoppas de kommer i början av nästa vecka. Går det inte att skicka post direkt hem till er?

2009-09-25 @ 17:23:23
Postat av: Anonym

2009-09-25 @ 17:57:57
Postat av: Lilly Bengtsson

HURRA! Äntligen ljusnar det på est-sidan! Skööönt att du ser att barnen lärt sig något! Och visst är det som din mamma säger: DU ANNA kunde mycket i den åldern - t.ex. måndag, tisdag osv och hela släkthistorien! Kram och trevlig helg! Var rädd om dig! MoM

2009-09-25 @ 18:05:38
Postat av: Per

Hej igen, vi pratade ju alldeles nyss och innan jag såg detta så jag vill bara säga att det var en fin bild! Ska bli kul att se mer

Pappa

2009-09-26 @ 12:44:58
Postat av: Suzy

Ja, riktigt snygg himmel!

2009-09-26 @ 14:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0