Esmapäev

Det har varit en trött dag idag. Och jag har knappt gjort någonting, för det regnade så jag fick stanna inne när barnen var ute. Det var skönt, särskilt som jag glömt mina vantar i lägenheten (det har inget med det kalla klimatet att göra att jag använder vantar här, jag gör det hemma också i september), och med tanke på hur eftermiddagen blev så var det bra att jag fick ta lite rast så tidigt istället. Idag var första dagen jag blev erbjuden frukost, men eftersom de brukar hinna äta innan jag kommer så hade jag redan ätit, så jag skyllde på det för dagens gröt såg inte så värst lockande ut.

Eftermiddagen blev intensiv med flera barn som inte ville sova, och ett par stackars flickor som inte kunde sova för allt oväsen. Jag fattar inte hur barnen gör för att stänga ute det, jag hade aldrig kunnat sova där hur trött jag än var. Imorgon ska jag äta middag med min handledare eftersom vi aldrig har tid att prata ordentligt på dagiset.

Det där med sängarna ska jag kanske förklara också, eftersom alla är så nyfikna... Det var en säng som knarrade väldigt mycket i rummet med två sängar, så vi bytte ut den så nu får den stackars killen som flyttar in på torsdag den istället. Visst är vi snälla?

Kommentarer
Postat av: Suzy

Vad betyder Esmapäev? Jag gissar måndag! Hur går det med språklektionerna, har de blivit bättre?

2009-09-28 @ 19:42:47
Postat av: Suzy

Jag har också börjat med vantar förresten. I alla fall när jag cyklar. Jätteskönt!

2009-09-28 @ 19:48:43
Postat av: Lilly Bengtsson

Tack för säng-förklaringen! Vi har verkligen fått vanta-väder här också! (Tänk på att ni kanske måste lyssna även till killens knarrande...) Kram! MoM

2009-09-28 @ 20:33:12
Postat av: Per

Se till att han har dörren stängd.

2009-09-28 @ 21:46:49
Postat av: Emma

Till och med jag har vantar!

Var kommer killen från?

2009-09-29 @ 19:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0