Helg igen...

Nu är det fredag, det ska bli skönt att vila lite. Egentligen var vila inte något som var inplanerat. Vi skulle till Helsinki men det blir inte av för båten går på så dåliga tider. Antagligen besöker vi något museum istället. Jag är väldigt sugen på att åka till Tartu. Men jag tror inte att någon annan är det, och resan tar tre timmar, så jag får väl ha tålamod till efter on arrival training när vi kanske har lärt känna någon där.

Jag känner mig lite besviken, men samtidigt är det nog bra att ta det lugnt ett par dagar.

Jag har väldigt svårt för att bestämma mig för hur jag ska göra med julen. Men antagligen vill jag faktiskt åka hem. De andra ska nog stanna här, men jag tror nästan att det är bättre för mig att få en paus. Det kan bli väldigt jobbigt med hemlängtan efteråt, men det får jag ta då. Jag tror att det kommer bli jobbigt att vara här och tänka på hur det är hemma också.

Nu ska jag hem och äta någon slags kvällsmat tror jag. Funderar på att sova sen, trots att det är fredag och lite väl tidigt för sånt.

Kommentarer
Postat av: Per

Vad innebär on arrival training? Apropå julen så är det ju ett tag kvar...fast stannar du så kanske vi skulle hälsa på då...men det får vi ju se. är förkylningen under kontroll? Rätt skönt att ta det lugnt en fredag kväll, ganska välförtjänt för dig. Har du funderat mer på det där med att beställa böcker förresten?

Pappa

2009-09-18 @ 22:06:47
Postat av: Suzy

Det var säkert meningen att du skulle vila denna helgen, det behövde du nog!

Hur har det gatt med ert bredband, har ni skaffat det?

Om du gärna vill sa ringer jag dig i helgen. Det är i sa fall enklast om du sms:ar när du vill det. Annars ringer jag efter att jag kommit hem. Jag aker hem mandag kväll, sa en kväll senare i veckan i sa fall.

Verkar de andra trivas bättre än du? När är det arrival training och hur länge?

Kram Mamma

2009-09-19 @ 16:48:04
Postat av: Lilly Bengtsson

Hej Anna! Om du vill så ringer jag dig ikväll, söndag. Kanske vid 18 - 19 -tiden! Jag provar i alla fall. Håller med din mamma - det var MENINGEN att du skulle vila. Kram MoM

2009-09-20 @ 10:00:15
Postat av: Lilly Bengtsson

Hej Anna! Om du vill så ringer jag dig ikväll, söndag. Kanske vid 18 - 19 -tiden! Jag provar i alla fall. Håller med din mamma - det var MENINGEN att du skulle vila. Kram MoM

2009-09-20 @ 10:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0