Jag lär ut svensk kultur...

Flummig är tyskarnas nya favoritord. Men de tror fortfarande att svenska bara är ett låtsasspråk som jag hittat på själv.

Jag vet inte om gårdagen blev så hälsosam. Den friska luften var nog bra, men att gå nästan hela standpromenaden när det blåste igår var inte världens bästa idé. Borde ha promenerat i lite mer vindstilla Kadriorgparken istället. KuMu, Estlands konstmuseum, var riktigt bra, trots att jag var besviken på att utsällningen I ♥ Malmö inte hade något mer med Malmö att göra än att de lånat in konstverk från Malmös konstmuseum. Vi var där först, sen gick vi hela vägen därifrån till stranden längs med havet. Vi spanade in ett spa, men det såg ut som Högevallsbadet men mer Sovjet, så vi gick vilse i en småbåtshamn och tog oss längst ut på en pir för att beundra kontrasten mellan gamla och nya Tallinn.

På kvällen skulle vi till Kompressor, men det var stängt så vi hamnade på Nimeta och sen på ett nytt (för oss alltså) ställe där de hade frisörstolar i baren.

Ikväll ska vi äta middag med de tyska killarna i deras lägenhet i en av de ryska delarna av Tallinn. Det blir spännande.

Head aega!

Kommentarer
Postat av: Per

Hur blev flummig tyskarnas nya favoritord?

Pappa

2009-09-20 @ 19:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0