Snö!

Jag kom tillbaka till ett Tallinn med rekordmycket snö. Allt är vitt. Snön når över knäna på mig och det finns gott om snödrivor som är högre än jag. Man får nästan klättra för att komma fram till busshållplatsen. Jag har aldrig sett så mycket snö. Det är så mycket att det är svårt för de minsta barnen att vara ute. Och det är fint väder också. Det snöar ibland, och när det inte snöar är himlen helt blå och solen skiner, men det är minusgrader så snön ligger kvar. Det började snöa lagom till jul, och det har liksom inte slutat.

Det har hunnit hända en del på två dagar. Vi har löst det här med rummen, jag fick ett eget. Och de nya har kommit. Killen kom igår, någon halvtimme sent på grund av snön. Vi gick till vår lokala grillbar (ingen hade varit där innan...) för att äta. Jag hade egentligen ätit så jag åt efterrätt. Pannkaka såklart. Den var god, men inte lika god som den jag åt i Narva.

Idag har jag varit på småbarnsavdelningen igen. Alla barn är så små! Och ändå så duktiga, de kan klä på sig själva och äter upp sin mat. Så det är väldigt lugnt och skönt där.

Kommentarer
Postat av: per

Du fotograferar väl snön

2010-01-05 @ 23:16:12
Postat av: Suzy

Kommer det att flytta in några fler?

2010-01-05 @ 23:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0