Dags för shopping...

Nu är min vecka med de stora barnen slut, nästa vecka ska jag vara med de allra minsta. Gruppen jag ska vara i ska vara väldigt bra, barnen ska klara av det mesta själva. Trots att de är ett år yngre än "mina" barn.

Idag är planen att först gå till julmarknaden i på Rådhusplatsen. Jag vet inte om jag ska köpa något där, Sirli sa att det mest är dyrt och att hon aldrig hört så mycket finska som när hon var där. Men jag måste ju ha upplevt julmarknaden i Tallinn. Sen ska jag gå till Rimi för att köpa nödvändigheter som toalettpapper och förhoppningsvis knäckingredienser om jag hittar, och kanske någon cider inför kvällens fest. Om det inte finns någon Tiimari-butik vid Rimi ska jag inom Viru Keskus också för att köpa lite glitter och paljetter att pyssla med inför Puhh's julfest på måndag.

Ikväll blir det fest här i lägenheten, Felix fyllde år i veckan så nu är alla volontärer plus några av hans kollegor inbjudna hit. Det blir nog roligt.

Kommentarer
Postat av: per

Är knäcken till förskolan eller festen?

2009-12-12 @ 18:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0