Liten uppdatering

För er som inte vet så blev jag av med min väska med innehåll i Narva. Så jag tänkte bara skriva lite vad som hänt idag så att ni vet.

Jag var på jobbet, var i Puhh (betyder Nalle Puh) igen under förmiddagen, och gjorde en inbjudan till deras julfest. På eftermiddagen satt jag på "kontoret" på dagiset för att bland annat göra en svensk polisanmälan, och prata med personalen. De har antagligen hittat en mobiltelefon som jag kan få låna nu, får den nog redan imorgon så då kan jag växla lite svenska pengar som jag hade kvar till estniska och sen köpa ett nytt kontantkort. Bankomatkort får jag redan på onsdag. Nycklar har jag inte än, det är väldigt frustrerande. Idag fick jag hänga på kontoret någon timme efter jobbet för att gå hem med Kaisa, eftersom ingen annan var hemma eller ens svarade i telefon. Förhoppningsvis löser det sig imorgon. Då har vi åtminstone språklektion, så jag kommer träffa de andra och kunna låna nycklar om de inte ska hem.

Imorgon blir det min första dag med Kiisupesa (betyder kattungens bo eller näste, ungefär). Ska bli roligt... Det kommer nog kännas tomt utan alla galna Puhh-barn, alla andra avdelningar verkar så tysta och lugna.

Kommentarer
Postat av: Lilly Bengtsson

Hej lilla vän! Så lessamt med din väska, hoppas att det löser sig på bästa sätt. Är det bra eller tråkigt att du ska "byta barn"?

Kommer inte in på facebook, så jag vet ju inte om du skrivit nåt där. Kram Mom

2009-12-08 @ 19:55:08
Postat av: Per

Jag kan ju lugnt konstatera att jag inte var lika tuff som du när jag var 22...

2009-12-09 @ 21:48:31
Postat av: Suzy

Har du fått nycklar? Och bankkort? Och telefon?

2009-12-09 @ 21:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0