Ny vecka, ny grupp

Det känns lite konstigt att vara i en annan grupp. Jag saknar mina barn såklart men jag märker verkligen att jag orkar med mer. Men jag har bestämt att jag vill vara med Puhh någon dag i veckan, annars kommer det bli för tomt... Särskilt när min favorit äntligen är tillbaka efter en månads sjukfrånvaro. Jag blev så glad när jag såg en orange jacka och randig mössa bland Puhh-barnen ute på gården idag.
De stora barnen är så... stora. De kan liksom allt redan, och för det mesta är de snälla och duktiga. Idag målade vi änglar, som är veckans tema, och de som inte fick plats vid bordet tittade på film eller gjorde övningar i en pysselbok om trafikregler. Imorgon ska de på teater i gamla stan, men eftersom detta verkar vara min otursvecka så ska jag på möte med Continuous Action imorgon. Vet inte vem som ska gå med mig eftersom Kerli jobbar och alla andra är på kurs, men det kanske är min tur att klara mig själv den här gången.

Jag har fortfarande ingen fungerande mobil, men jag har nycklar till lägenheten och ett nytt bankkort. Båda mina konton var orörda, hade till och med mer på det estniska än jag trodde. Har köpt en ny plånbok också, och lite julklappar.

Kommentarer
Postat av: per

Det låter som om det är rätt så bra på förskolan, kan vara skönt med barn efter en massa elände i den vuxna världen. Riktigt bra skrivet igen också. Det är lätt att få bilder i huvudet när man läser dina texter.

2009-12-10 @ 22:41:05
Postat av: Suzy

Så skönt att dina bankkonton var orörda. Tjuven kanske satte in pengar i stället för att ta ut?

2009-12-10 @ 23:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0