Dagens + och -

Jag börjar med det som varit bra:
  • jag fick leka med mina ungar igen, i snö dessutom
  • vi har en praktikant i gruppen i en månad nu
  • dagens roligaste: i en grupp som jag kallar Sigridgruppen (en lärare och en assistent heter Sigrid) har de också fått en praktikant. Hon heter Sigrid.
Och det mindra bra:
  • språklektionen. Jag ska försöka sammanfatta: vi förstod inte en övning, hon flippade ut totalt och det slutade med storbråk, och det blir nog inga fler språklektioner
  • ett ledset barn, och jag vet inte om jag kan ta reda på varför han var så ledsen. De andra säger att han bara vill ha min uppmärksamhet. Men när han vill ha min uppmärksamhet brukar han lugna ner sig på ett par sekunder när han får den, det gjorde han inte idag.
  • behöver jag säga tvättmaskin? på mötet igår fick jag veta att hyresvärden sagt till Continuous Action att det är svårt för honom att kommunicera med dem för han är så dålig på estniska, när reparatören var här för att kolla vad felet var pratade han minsann hur bra estniska som helst eftersom han fortfarande tror att jag är ryss...

Kommentarer
Postat av: Lilly Bengtsson

jag räknade sakerna - det var lika många bra som dåliga (och tvättmaskin kan man ju klara sig utan, det tar bara lite längre tid...) Kramiz igen!

2009-11-12 @ 21:31:33
Postat av: per

Om de andra nu har rätt i att han är ledsen för att få uppmärksamhet så stod du kanske inför det klassiska problemet: är det på riktigt nu? Och man kan ju inte strunta i ett barn som är ledset, så det är bra att du tröstar. Det kan ta ett tag innan man lär sig känna igen hur allvarligt det är, men även när man känner barnet bättre så kan man inte var helt säker. Ett frustrerande och vanligt problem.



Så Sigrid är ett vanligt namn i Estland?

2009-11-13 @ 13:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0