Mul on paha olla / Я больна

Jag är inte säker på att den första meningen är rätt. Men den andra betyder jag är sjuk. Jag är lite sugen på att ringa taxibolagen som inte svarade i telefon i lördags och skälla på dem, för det är deras fel att jag blev så kall då, och antagligen därför jag är sjuk nu. Annars hade jag kanske varit lite småförkyld.

Det är tråkigt att vara hemma. Jag har mest tittat på SVT play, har sett hela En ö i havet och Svenska dialektmysterier... Och så har jag handtvättat alla mina underkläder, och försökt få mannen som äger lägenheten att laga tvättmaskinen. Han försökte övertyga mig om att jag var åtminstone lite ryss. Det är ganska roligt i efterhand, men då var det lite jobbigt att höra "but you speak russian... and you're name is Anna... are you really swedish?". Jag ville ju bara ha min tvättmaskin och min kökslampa! Nu är kökslampan lagad, men imorgon blir det mer handtvätt, för han verkade mindre teknisk än vad jag är när det gäller tvättmaskiner.

Nu ska jag sova, och imorgon ska jag ta spårvagnen en hållplats för att gå till doktorn. Är man sjuk får man vara lat!

Kommentarer
Postat av: Elin

Var bara lugn, man överlever utan tvättmaskin ;)

2009-11-04 @ 11:44:36
Postat av: Per

Sköt om dig nu, ta det lugnt, vila.

2009-11-04 @ 20:58:14
Postat av: Emma

Du borde titta på Idol och Mammas pojkar ;)

2009-11-10 @ 22:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0