Helg!

Det här har varit en rolig helg. Tror inte jag skrattat så mycket på väldigt länge. Det har varit väldigt mycket felsägningar, misstolkningar och dåliga skämt.

I fredags gick vi på bio, vi såg Avatar på Coca cola plaza, som ska vara baltikums dyraste bio men det kändes väldigt billigt jämfört med i Sverige. Vi hann inte köpa biljetter till den föreställningen vi egentligen ville se eftersom Edy var så sen, så vi fick vänta en timme men det fanns mysiga soffor att sitta i så vi satt och pratade och skrattade och åt popcorn och godis. Som tur var kunde man inte köpa popcorn med socker ;). Filmen var bra, jag och Justina (den nya tjejen från Litauen) vågade inte riktigt förvänta oss det innan. Efter filmen gick vi till Levikas och tog en öl. Den estniska ölen fick inget bra betyg, den litauiska ska vara bättre tydligen.

Igår åt vi pannkaks-brunch på Kompressor. Jag klarade inte av att äta hela min, trots att det var riktigt gott. Fast den jag testade igår var inte den bästa direkt, bara ost och vitlök känns lite tråkigt. Efterättshalvan (vi delade) fick jag bara i mig en tredjedel av. Det var fantastiskt att se gamla stan med all snö i dagsljus. Särskilt mindre gator där inga bilar brukar köra, på de lite större var det mest snöslask.

På kvällen gick vi först till Kultus, Tallinns trendigaste café/restaurant/klubb enligt min guidebok. Det var mer folk där än när jag varit där tidigare, men långt ifrån fullt. Vi beställde in varsin drink, efter ett tag kom jag och Felix på att vi var hungriga så vi beställde mat också, det är inte så fruktansvärt dyrt som många andra ställen i gamla stan, och det var riktigt gott. Vi var besvikna över att dansgolvet var helt tomt eftersom det var väldigt dansvänlig musik, så vi gick runt hörnet till Nimeta istället. Där var det väldigt fullt, så vi hamnade vid ett bord med två estniska tjejer som Mohamed flirtade med resten av natten när vi andra ägde dansgolvet... Det måste vara världens minsta dansgolv, och det var mycket folk som ville dansa så ibland var det så trångt att man knappt kunde röra sig. Det var tur att vi hade Felix som livvakt...

Idag har vi ätit italiensk mat. Jag och Justina blev skickade till Prisma för att handla, det var lite svårt att förstå exakt vad vi skulle ha men det blev bra till slut. Vi skulle köpa diskmedel också, rosa blev det såklart...


Kommentarer
Postat av: Suzy

Men det verkar ju inte vara diskmedel! Det ser ju ut att vara ett medel för händer och naglar!

Såg ni Avatar i 3D?

Hur kan det komma sig att det är så mycket roligare nu? Är det de två nya som är trevliga?

2010-01-10 @ 22:54:14
Postat av: per

Håller med om att diskmedlet ser skumt ut.

2010-01-11 @ 22:43:38
Postat av: Lilly Bengtsson

ÅÅÅÅHHH vilka fina snöbilder!

Så roligt du har! Jag gläds med dig! Men visst är det väl handkräm???!!!

Kram /Mom

2010-01-13 @ 18:11:18
Postat av: Anonym

ÅÅÅÅHHH vilka fina snöbilder!

Så roligt du har! Jag gläds med dig! Men visst är det väl handkräm???!!!

Kram /Mom

2010-01-13 @ 18:12:37
Postat av: Lilly Bengtsson

ÅÅÅHHH vilka härliga snöbilder!!! Och så kul du har! Jag gläds med dig! Men visst är det HANDKRÄM!!!

Kram /MoM

2010-01-13 @ 18:27:05
Postat av: Lilly Bengtsson

FICK FLERA MAIL ATT MINA MEDDELANDEN INTE SKICKATS!!!

2010-01-13 @ 18:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0